5 הדגשים בכתיבה שיווקית

כמו כל דבר כותרת היא מושכת או מרתיעה. כותרת חייבת להזיז משהו, היא חייבת לגרום לקוראים לרצות להמשיך לקרוא ולא דווקא בגלל משהו חיובי שהיא אומרת, אלא בגלל איזה סקרנות ועניין שהיא מייצרת.

כותרת מעניינת יכולה להיות בסגנון של שאלה, קביעת עובדה, היא חייבת להיות חדה ושנונה כתער ויחד עם זאת פשוטה וברורה לכל מי שיקרא אותה.

היא חייבת להוביל את הטקסט ותתי הכותרות שאחריה צריכות כמובן להיות קשורות טקסטואלית אליה.

היא יכולה לגרום לקוראים לחבב אותה או לא, אבל מה שבטוח היא חייבת לגרום להם להתייחס אליה.

כותרת צריכה להיות פרובוקטיבית במידה, נועזת, חצופה או ממש תמימה על גבול הטמטום, אבל כזו שגורמת לקוראים לסובב את הראש אחריה...

כמו איזה דמות הזויה שחולפת ברחוב, כמו ירדה מהירח לעשות סיבוב בעיר. כמו חייזר, כמו רוח שנושבת ומייצרת מזג אוויר ומצב רוח. כותרת חייבת להיות חמוצה, מתוקה, מלוחה ומפולפלת והיא יכולה להיות גם בצבע תכלת...

חמוצה, מתוקה ומפולפלת- כתיבה שיווקית

לא רק הכותרת בתחום של כתיבה שיווקית צריכה להיות חמוצה, מתוקה או מפולפלת אלא גם הכתיבה עצמה.

כתיבה שיווקית לא יכולה להיות אנמית. זה כמו לפגוש מוכרת בחנות שהיא חצי רדומה ואחרי איזה כמה כוסות של יין. כתיבה שיווקית טובה חייבת לצוד את הקוראים כבר על ההתחלה, כבר בראשית היחסים שלה עם הקוראים. לעשות להם חשק להמשיך לקרוא ולא תמיד הם חייבים לדעת למה הם רוצים, אבל מה שחשוב זה שהם רוצים.

כתיבה שיווקית אמינה

בואו נדבר על סלוגן לעסק לרגע, "יש לנו שיטה והיא עובדת", זהו סלוגן של אחת מחברות המיתוג הגדולות ביותר ברשת. היא מצהירה על עצמה שיש לה שיטה והיא עובדת. במילים אחרות היא אומרת- יש לי להציע לכם משהו אבל לא מספרת מה זה המשהו הזה, ולכן לקוחות פוטנציאליים של מיתוג, ייכנסו לאתר הזה כדי לדעת יותר על מה שמציעים להם.

אם היו מחליטים לכתוב בדיוק מה הם מציעים (אבל הם לא יכולים כי זה הרבה דברים), ואם למשל הם היו ישר מחמיאים לשיטה שלהם, הרבה מאוד לקוחות פוטנציאליים לא היו מגלים עניין כי יהללוך זרים ולא פיך.

לכן כתיבה שיווקית חייבת להיות גם צנועה, כדי שהלקוחות לא יקבלו הרגשה שעטים עליהם.

מהי השיטה שעובדת?

ברגע שמישהו אומר לכם שיש לו שיטה, הוא במילים אחרות אומר, לי יש שיטה שלאף אחד אחר אין. אפשר היה גם לכתוב את זה כך:

אני המצאתי שיטה שאין לאף אחד אחר. זאת אומרת יש עוד שיטות אבל שלכם עובדת, זוהי כל החוכמה.

זוהי דוגמה לכתיבה שיווקית חכמה שגורמת ללקוח לחשוב למה היא מתכוונת ולגלות סקרנות להיות בקשר עם השיטה הזו. זה הגאונות של הכתיבה השיווקית, קופירייטינג במיטבו כפי שאומרים.

פשטות, פשטות ועוד פעם פשטות

משום מה זה עובד. יש תחומים שזה לא עובד בהם טוב. בכתיבה שיווקית פשטות זו המלכה של הכתיבה. זוהי מלכה שלא מתהדרת בכך שהיא מלכה אבל מסוגלת לייצר כתיבה משכנעת, ססגונית, חריפה ומיוחדת בלי לגרום לקוראים לאנטגוניזם, בלי לגרום להם להרגיש שהיא יותר מהם, ובלי לגרום להם לקנא בה.

כתיבה שיווקית חכמה גורמת לקוראים להתיידד אתה, לחבק אותה ולצרוך את מה שהיא עומדת מאחוריו. כי ככה זה בין חברים...

כתיבה שיווקית

רוצה להכפיל את המכירות של המוצר או השירות שלך?

כתיבה שיווקית עושה את ההבדל

מאמרים נוספים