כנראה שכמו בעלי עסקים רבים אחרים, לפני תקופה מסוימת, הבנתם את הפוטנציאל האדיר שקיים ברשת האינטרנט וביכולת של חנות אינטרנטית לפנות ליותר קהלי יעד המתאימים למוצרים ולשירותים שאתם מציעים ובכך גם להגדיל את המכירות שלכם בעשרות אחוזים.
לכן, כמו עוד רבים אחרים, החלטתם להשקיע בפיתוח ובניה של חנות אינטרנטית בה תוכלו להציע למכירה את המוצרים והשירותים השונים שאתם מוכרים. העניין הוא, שכדי שהגולשים באמת יוכלו להגיע לחנות שלכם, הרי בואו לא נשכח יש לכם די הרבה מתחרים גם בזירה האינטרנטית, חשוב מאוד להשקיע גם בתהליך של קידום אורגני שבעצם עוזר לקדם את האתר שלנו למקומות הראשונים במנוע החיפוש, בהתאם למילות מפתח ספציפיות אותן הגולשים מחפשים. אז מה הקשר בין כתיבה שיווקית וקידום אתרים?
בואו נדבר קצת על כתיבה שיווקית…
כתיבה שיווקית היא כתיבה שיש לה כמה מטרות והכי קל להבין את זה אם משווים כתיבה שיווקית לכתיבה רגילה או כתיבה אינפורמטיבית.
בעוד כתיבה אינפורמטיבית מספקת לגולש מידע פרקטי, כתיבה שיווקית מטרתה להניע את הגולש לפעולה כלומר לגרום לגולש להשאיר את הפרטים שלו בעמוד צור הקשר של האתר, לפנות לחברה בעצמו או לחלופין לרכוש מוצר מהחנות שלנו. הנה דוגמא קטנה להמחשה…
דוגמא מהעולם האמיתי
יש לי אתר המספק מידע ומגוון של שירותים הקשורים לתחום האינסטלציה. באתר שלי יש בלוג שנותן לגולשים המון טיפים ומידע לגבי התחום הזה. נניח שיש לכם סתימה בכיור ואתם כותבים בגוגל ”איך לפתוח סתימה בכיור“… אתם מגיעים לאתר שלי שמקודם בגוגל ולכתבה שמסבירה איך אתם יכולים לפתוח בעצמכם סתימה בכיור עם כל מיני טיפים ורעיונות. בסוף הכתבה יש פסקה שיווקית שמסכמת את המידע התיאורטי כביכול שאומרת שלא תמיד אפשר לפתוח סתימה בעצמנו, בעיקר כאשר מדובר בבעיה מורכבת. זה המקום לכתיבה השיווקית בה אני מסביר לגולש על הניסיון ועל המכשור המקצועי שיש לי לפתיחת סתימות. תוך 2 דקות אתם מתקשרים אליי ומבקשים שאגיע לפתוח את הסתימה. זה בעצם ההבדל בין תוכן רגיל המספק מידע לגולש לבין תוכן שיווקי המניע את הגולש לפעולה וזו רק דוגמא לעסק אחד, עסקים רבים משקיעים בדיוק בתוכן שיווקי כזה מעסקים של השקעות נדל"ן בחו"ל ועד עסקים כמו שיפוצניקים, מזגנים וכדומה.
ומה הקשר בין תוכן שיווקי לבין קידום?
הקשר בא לידי ביטוי דווקא בחנויות אינטרנטיות כלומר בתיאור המוצרים השונים שאנחנו מוכרים בחנות הדיגיטלית שלנו. כשאנחנו מתארים מוצר, עלינו לשלב בתוך תיאור המוצר כל מיני מילות מפתח אשר בסופו של דבר יובילו גולשים לאתר שלי כשהם מחפשים מוצרים שאני מוכר. ברגע שהתוכן השיווקי משולב עם דגשים מעולם הקידום האורגני, הסיכוי שיותר גולשים יגיעו אליי כשהם מחפשים את המוצרים שלי עולה פלאים.
לכן, מאוד מומלץ לבחור באדם או חברה המבינים גם בתחום הקידום האורגני וגם בשיווק מותגים ברשת, יש קשר ישיר בין השניים.
מחפש חברה לבניית אתרים?, כנס>>> בניית אתרים