סלוגן מנצח יכול לנצח מכל מיני סיבות. בדרך כלל מה שמנצח זה הרעיון שהוא מוביל. מה שהוא מנסה להגדיר, ולהעביר עליו מסר לצרכנים. איזה שהוא מושג על המוצר או על השירות.
הדבר הכי חשוב בסלוגן זה שהוא יהיה קצר ונוח לאוזן. לא משהו מסובך, לא גיבוב של מילים ולא מילים ארוכות מדי. החריזה מאוד חשובה כי האוזן האנושית קולטת חריזה מהר מאוד וזו הסיבה שיש הרבה סלוגנים שההצלחה שלהם לא נובעת רק מהמסר שלהם, אלא מכך שהם מחורזים.
סלוגן קצר שאומר הרבה, זה בערך ההגדרה הכוללת של מהו סלוגן מנצח. אבל איך עושים את זה? ולמה אנשים זוכרים רק מספר סלוגנים ולא את כולם, למרות שגם הם קצרים ומחורזים. פה אנחנו מגיעים למהות, והיא- מה אתם מוכרים לא רק איזה סלוגן מלווה אתכם.
קודם כל מוצר טוב- אחר כך סלוגן שלא משקר
קודם נולדו המותגים, אחר כך נוצרו הסלוגנים שלהם. הם נבנו על הערכים של המותג, על הייחודיות שלו. על הבנפיט שיש לו להציע. חדשנות, מקוריות, ייחוד, יתרון. כל אלה הופכים מוצר למותג. רק אחרי שהמותג מכיל את היתרונות הייחודיים שלו, אפשר לחשוב על סלוגן. לפני שיודעים מה היתרון, לא יכול להיות סלוגן משום שהוא מבוסס עליו.
לפיכך ברור כי סלוגן בדרך כלל הוא סוג של גושפנקא לאיכות וזה נכון. גם אם קופירייטר על המתמחה בשירותי קופיריטינג ימצא סלוגן נדיר למוצר שלכם, אבלן המוצר שלכם לא שווה כלום ולא איכותי, הסלוגן לבדו לא ימכור אותו. אתם צריכים קודם כל מוצר טוב ולסלוגן אסור לשקר.
אם לקוחות יתרשמו מהסלוגן שלכם וירכשו את המוצרים שלכם, ואחר כך יגלו שהם מתנפחים, נסדקים, יורד מהם הצבע, דוהים ומתכווצים וזה אחרי שהסלוגן שלכם הוא "עמידים לאורך זמן", סימן ששיקרתם את הלקוחות שלכם ועל הדרך גם את עצמכם.
הרעיון שמאחורי הסלוגן
סלוגן מנצח לא מתאר רק את המוצר או השירות המסוימים, אלא את העולם אליו הם שייכים ומה התרומה שלהם לעולם הזה. מוצר "קטן" שאין לו שום השפעה ולא יוצר שום שינוי חיובי אצל הצרכנים לא ראוי לסלוגן . נקודת ההנחה היא שמותג כולל יתרונות ברורים שמצליחים לשנות לאנשים את החיים בתחומים שונים. אם זה אבקת כביסה, ריהוט איכותי או שירותים מקצועיים שונים. למותג צריך להיות יתרון ברור מעל מוצרים דומים, והוא חייב לספק את הסחורה. צריכה להיות בו אמת חד משמעית ולא רק הצלחה שנשענת על יחסי ציבור וסלוגן מנצח. אם המוצר הוא לא טוב, הסלוגן וגם המוצר לא יחזיקו מעמד זמן רב ויפרשו אחר כבוד אל מאחורי הקלעים.
מה שאומר דבר אחד מאוד ברור "אם הסלוגן שלכם אומר את האמת, אני קונה באמת".
מוזמנים לקרוא גם את המאמר "סלוגנים של חברות"