כתיבה שיווקית – המדריך

כתיבה שיווקית- המדריך שיעשה לכם סדר

יסודות הכתיבה השיווקית נשענים על תיאוריות ומתודולוגיות מעולם השיווק. הן משמשות כלי מוביל בפרסום ובשיווק. יצירת אסטרטגיות שיווק ללקוחות. רעיונות שונים. קידום מכירות ועוד. המילים הוא כלי חזק מאוד בכל פרסום.

בעידן האינטרנט לכתיבה שיווקית חשיבות מהמעלה הראשונה. מכיוון שהלקוחות גולשים ברשת, ולא מדברים עם בעלי האתר, זה אמור להגיד לכם כל מה שהוא רוצה, כדי לעניין אותם במשהו שהוא משווק באתר, והוא צריך לעשות את זה מספיק טוב כדי שהם ישאירו פרטים בטופס באתר, או יתקשרו בעצמם ויבקשו עוד מידע.

הכתיבה השיווקית צריכה לגרום לגולשים לקנות או לא לקנות. לרצות או לא, לעורר אצלם תשוקה או רצון לדבר שמנסים למכור להם. אם אנשים אדישים מול תוכן שיווקי של אתר, סימן שהוא נכתב לא באופן שיווקי כלל.

כתיבה שיווקית היא מומחיות של קופירייטרים. 

דף נחיתה וכתיבה שיווקית

בואו ננסה להבין איך כותבים דף נחיתה שיווקי. מההסבר הזה תוכלו להקיש על מהי כתיבה שיווקית טובה. בואו נכתוב דף נחיתה לחברה שמייצרת וילונות.

כידוע לכם יש הרבה מאוד חברות של וילונות בארץ. תחום העיצוב מאוד גדול ורחב, והיום אנשים תולים ועוד איך וילונות בבתים שלהם.

ראשית נאמר כי תפקידו של דף נחיתה או לא להזמין גולשים להזמין וילונות, כי מי שרוצה לעשות את זה, נכנס לאתרים של חברות וילונות ומזמין. הסיבה לדף נחיתה צריכה להיות משהו מיוחד שהדף הזה מעניק. זו יכולה להיות הטבה או מבצע מיוחד, בשורה על פתיחת אולם תצוגה של חברת וילונות אבל צריך להיות בזה משהו חדש.

אחרי שבונים את האקט שבגללו מכינים את דף הנחיתה, מתבקש הקופירייטר לכתוב את הנוסח של מה שהוא רוצה לומר לגולשים.

איך תפנו אל הלקוחות?

השורות הראשונות של דף הנחיתה שלכם, הן הכי חשובות. הן יגרמו או ירתיעו גולשים מלהמשיך להישאר בדף הנחיתה שלכם, לכן הכותרת צריכה לגרום להם לא לנטוש. הנה כמה הצעות לכותרת:

"כמה פעמים היום פתחתם את הוילון בסלון? או:  "קונים וילון לסלון משלמים רק על חצי".

או:  לא קר לקירות שלכם? זוהי כותרת של כתיבה שיווקית. 

זוהי רק דוגמה, איך אפשר להגיע אל הגולש, עדיין בלי להציע לו כלום. פשוט לגרום לו להקשיב. חוש הומור תמיד טוב, ויש לקשור את הכותרת לנושא שלכם. במקרה הזה וילונות.

אחרי הכותרת, יבוא העניין. תודיעו על מבצע, על הטבה, פתיחת אולם תצוגה ועוד. את ההקשבה כבר יש לכם, עכשיו הדרך ללבו של הלקוח יותר קלה ונגישה.

מה הכי חשוב בכתיבה שיווקית?

מכירים את המוכר הנודניק הזה, שאתם נכנסים לחנות שלו ולא מצליחים לצאת ממנה, גם אם אתם אומרים לו שאתם תפסידו את האוטובוס לעפולה.

אל תעשו את זה ברשת. כלומר- אל תלאו את הגולשים בסיפורי סבתא, גשו ישר ולעניין ובדף נחיתה זה צריך להיות עוד יותר קצר ועוד יותר לעניין. ספרו ללקוח מה היתרונות של מה שאתם מוכרים, ולמה הוא צריך את זה. למה הוא חייב. דברו אתו מנקודת המבט שלו, של הלקוח שאולי לא יודע למה הוא צריך חליפת טרנינג מנדפת, אבל אם תפנו לבלוטות הזיעה שלו כשהוא עושה ריצה תצליחו למכור לו. אתם לא תגידו לו תקנה וגם לא אצלנו הכי שווה אתם תגידו לו, אתה הכי טוב ולכן מגיע לך. זה מה שנקרא לשים את הלקוח במרכז. לא למכור לו, אלא לגרום לו לקנות. את זה עושה כתיבה שיווקית.

ראו עוד: פרופיל חברה | שם לעסק חדש

השארת תגובה