חוקי הכתיבה השיווקית

חוקי הכתיבה השיווקית בעולם הדיגיטל

בעולם של שפע מוצרים, מותגים ותחרות בלתי נגמרת, מהם חוקיה של הכתיבה השיווקית בעולם הדיגיטלי ובכלל. 

העיקרון הראשון עליו מבוססים היום כל חוקי הכתיבה השיווקית היא שכולם רוצים לקנות משהו, אבל אף אחד לא רוצה שידחפו לו את זה לפרצוף וימכרו לו בכוח. אנחנו נמצאים היום בתקופה בה, בעלי הבית של המותגים הם הלקוחות עצמם. הם רוצים בחירה חופשית, והם חשדניים כלפי כל ניסיון למכור להם משהו שהם לא התכוונו לקנות. הם יהדפו זאת באלגנטיות וייתכן שזה אף יגרום להם להדיר את עצמם מהאתר שלכם כי עליתם להם על העצבים.

בעבר אנשים היו קונים משהו כשהם היו צריכים אותו. בעבר היו גם מוצרים מאוד פונקציונאליים. זה ממש לא המצב היום. כנסו לכל מרכול והציצו באיזה מדף שתבחרו. האם כל המוצרים שם חשובים מאוד, חיוניים לבריאות שלכם. תורמים במשהו. רובם לא! הם משקפים את אורח החיי הפרוע של עידן הצריכה, השפע, הבזבוז והתשוקה לכמה שיותר. במובן מסוים, זהו עידן לא מוסרי בכלל, אנשים ינסו למכור לך כל דבר, כאשר כל מה שהם ירצו לעשות על הגב שלך זה כסף.

משום כך- בגלל שיש כל כך הרבה מוצרים מיותרים שאפשר לחיות בשלום גם בלעדיהם, צריכה להיות סיבה שנקנה אותם.

מערכת יחסים עם הלקוחות- תנאי למכירה

קוראים לזה שירות טוב או גם אומנות המכירה. תזכרו את מספר הפעמים שנכנסתם לחנות, וקניתם משהו רק בכלל המוכרים שם. מישהו שהחמיא לכם, שאמר מילה טובה, או בכלל איזה מכר מהעבר שפגשתם והמליץ לכם על משהו. 

יחסים אישיים זה הדבר שמוכר היום. לא מסר שיווקי ולא פרסומות, אותם יש בשפע. בעידן הדיגיטלי לא צריך לחשוב איך אני מוכר לגולש משהו, אלא איך אני מתיידד עם הגולש הזה כדי שירצה בשלב הראשון לשמוע מה יש לי בכלל לומר. 

גם יצירת הקשר הזו צריכה להיעשות בחוכמה. חלילה שהלקוח הזה לא יחשוד שמנסים למכור לו. חלילה אל תפגעו לו בגלישה, תבקשו ממנו יפה להשאיר פרטים והבטיחו לו שרק תעבירו לו עוד מידע אם הוא רוצה, זה הכול. בלי לחדור לפרטיות שלו, בלי להשיג גבול. באלגנטיות תפתחו אתו יחסים שיהוו את הבסיס להתקשרות העסקית העתידית שלכם

כתיבה שיווקית- הדרך שלכם לצורך של הלקוח

אחד הכלים החשובים בשיווק בעידן הדיגיטלי, הוא למכור אבל לא למכור. מי שיודע לכתוב כתיבה שיווקית יודע שהתנאי הראשון לעשות את זה נכון, הוא לא לספר לגולש מה טוב במוצר, אלא לספר לו איך המוצר הזה יכול לשנות לו את החיים. 

כתיבת תוכן אסטרטגית בקידום אורגני צריכה להיות חלק משגרה של כל עסק שרוצה להתפתח ולמכור ברשת. היא צריכה להיות חכמה וללכת מסביב כדי להבין מהי הסיבה שבגללה היא יכולה למכור למישהו קודן טביעת אצבע.

ראשית היא תפלח את קהלי היעד. היא תבין שזה מאוד חשוב לאנשים מבוגרים ולילדים, שחשופים למעילות ולסיכונים כשהם חוזרים הביתה. היא תפנה לקהל היעד המקיף אותם ובאמצעותו תנסה לשווק להם את המוצר הזה. היא תספר להם כמה זה חשוב להגן על הילדים או על הקשישים ושזה אפילו הומצא בשבילם. כשמישהו יודע שחשבו על הפחדים שלו ומצאו להם פיתרון זה מדבר אליו. דבר נוסף וחשוב בכתיבה שיווקית באינטרנט, זה שהיא צריכה להיות בגובה העיניים. מאוד פשוטה ומובנת לכל אחד. בלי שימוש במילים גבוהות מדי, שיהפכו את המוצר הזה לפלצני בעיני הלקוחות. 

השארת תגובה