כתיבה שיווקית בעידן הדיגיטלי

כתיבה שיווקית בעידן הדיגיטלי מחייבת התייחסות לשינויים שעברו על עולם הצרכנות מאז שהרשת בועטת והיא בועטת. בגלל האפשרויות הבלתי מוגבלות שיש לכל לקוח פוטינציאלי לבדוק, לרחרח, להשוות מחירים, להגיע למידע, לקבל חוות דעת, להתרשם מהאתר, לדרוש המלצות, ולהיכנס לפורומים כדי להבין לאן הרוח נושבת (בתחום שמעניין אותו כמובן), הפך הצרכן "למפלצת" מתוחכמת אתה אמור היום להתמודד הקמעונאי וזה לא פשוט בכלל.  גם הכתיבה השיווקית השתנתה. אין יותר מילים יפות ומסודרות. כתיבה שיווקית בעידן הדיגיטלי צריכה להגיע ישר לבטן הרכה של הצרכן ולשאיר אותו פעור פה. איך עושים את זה במילים?

ראשית כתיבה שיווקית שווה באתר

הזלזול המוחלט באליעזר בן יהודה ובבת שלו ז"ל מעוררת השתהות אצל כותבי תוכן שהמקצוע בחר אותם, ולא הם בחרו אותו כי היום צריך תוכן ברשת.

אנחנו עוד בכלל לא מדברים על כתיבה שיווקית. אנחנו מדברים על אוסף של חובבנים שהחליטו להתחיל לכתוב, כי לא קיבלו אותם ללימודי רפואה…

העובדה שכל תוכן יכול לעבור באתרים, לא מכבדת את בעליהם. הצגת פרופיל של חברה חייב להיעשות באופן מקצועי, נטול שגיאות לא תחביר ולא כתיב. 

אם נקשר רגע את תחום הכתיבה השיווקית לתחום של בניית אתרים צריך להבין שבניית קטגוריות של אתר חייב להיעשות מתוך הבנת צרכי הלקוח ולא כדי למלא דפים באתר.

בסופו של דבר כל עמוד תוכן באתר הוא כלי שיווקי מדהים, אם יש בו כתיבה שיווקית טובה שמדברת אל הגולשים ומכבדת אותם.

כתיבה שיווקית חצופה

אנחנו נמצאים היום בעידן בו חוצפה היא לא מילה גסה, אלא עוד דרך להגיע לליבם של לקוחות מוצפים במידע ובמותגים. כתיבה חצופה היא יכולת של קופירייטר לעורר עניין, לגרום לגולשים לקרוא את מה שהוא כתב ואפילו לזכור את הסלוגן שהוא המציא למוצר כלשהו.

אנשים מתחברים למילים, זהו עידן המילים עכשיו אבל הן צריכות להיות חכמות, מחוברות ומפתיעות. אם מישהו יודע לעשות את זה הוא יכול לכתוב כתיבה שיווקית ממולחת ולהרים אתר לשמיים.

כתיבה שיווקית- מוכרים בין השורות

ממש כמו מוכר בחנות, כתיבה שיווקית לא אומרת את הכול מיד, לא מגלה את כל הסודות, לא חושפת את כל הקלפים ולא יוצרת אנטגוניזם.

תארו לעצמכם שאתם נכנסים לחנות אופנה והמוכרת ישר מפציצה אתכם בשאלות, מוליכה אתכם לסטנדים שלא מעניינים אתכם. מציעה לכם את כל הדברים שממש לא תלבשו לעולם וגם לא מפסיקה להחמיא לכם על מה שאתם לובשים כי בטח יש לכם טעם טוב…

כמה זמן תחזיקו אצלה? דקה, שתיים. המנומסים יתחבאו בחדר ההלבשה…הישירים יגידו לה "די דיי" וינפנפו אותה. כי כתיבה שיווקית צריכה להיות כל מה שמוכרת יכולה להגיד לכם אבל לא המוכרת הנ"ל אלא בדיוק להיפך.

שאלות מתמרנות- אומנות השיווק

בכתיבה שיווקית צריך למשל להיזהר מהמלצות אישיות "אנחנו הכי טובים" וממחמאות מחשידות "אף פעם לא טעינו…".

אם אתם מתחילים ככה עם הלקוחות שלכם שהם בני אדם שיודעים שאתם רוצים למכור להם, אתם לא תצליחו למכור להם כלום והם גם לא יהיו לקוחות שלכם.

כתיבה שיווקית שגורמת לגולשים להמשיך לקרוא אתכם מדברת על הצרכים שלהם. ברגע שהם מרגישים שאתם מבינים מה הם צריכים, יש סיכוי שהם יהיו הלקוחות שלכם.

כל מוצר או שירות טוב ואיכותי, נבנה על צורך. אם הוא אכן נועד ומשרת צורך אמיתי, זה מה שצריך להוביל את הכתיבה השיווקית עליו ולא הרצון למכור. זה הסוד של השפה המיוחדת הזאת שנקראת קופירייטינג, זה הסוד של כתיבה שיווקית.

ברגע שתדברו ללב ליבו של הלקוח שלכם ותפגינו עניין בו ובצרכים שלו, יש סיכוי שהוא יקנה מכם משהו.

כתיבה שיווקית

רוצה להכפיל את המכירות של המוצר או השירות שלך?

כתיבה שיווקית עושה את ההבדל

מאמרים נוספים