קידום מוצר- דרך כתיבת תוכן שיווקי

קידום מוצר- דרך כתיבת תוכן שיווקי

כתיבת תוכן שיווקי עוזרת למכור, זה התפקיד שלה ויש חוקים לכתיבה הזו ולשיווק בכלל. כמה מהם חדשים לגמרי ומותאמים לעולם האון ליין, לעולם הדיגיטלי שהפך לזירת השיווק הכי רותחת עבור הרבה מאוד יצרנים, יבואנים, משווקים ובעלי מקצוע. כל מי שרוצה לשווק את עצמו מקים אתר, מעסיק כותב תוכן שיכתוב עבורו כתיבה שיווקית. אם התוכן שלו לא יהיה שיווקי, הוא לא יצליח למכור את עצמו. 

אנחנו חיים היום בעולם של מותגים, זה לא קרה סתם. למותגים יש עוד ערך מעבר למוצר, ובעלי המותג דואגים לבשר לנו על הערכים הללו השכם והערב. הם יעשו את זה גם בתוכן של האתר, וגם בכל ערוצי השיווק הדיגיטליים. הם יכתבו על המוצר את מה שישכנע את הגולשים להתעניין בו בשלב ראשון ואולי גם לרכוש אותו, בשלב שני. כדי לעשות את זה נכון, יש צורך להבין מהי המציאות השיווקית והדינמית היום בעידן האינטרנט ולהתאים את הכתיבה באתר, כדי ליישר קו עם חוקי השיווק הדיגיטליים המודרניים.

מה הלקוח רואה ומה הוא רוצה?

כאשר רוצים לשווק משהו, ועושים לו כתיבה שיווקית, צריך להסתכל על המוצר מנקודת המבט של הלקוח. אם אתם רוצים לחדש לו במשהו, למשל שבאריזה של אבקת הכביסה הזו יש כמות יותר גדולה מאשר בעבר, תצטרכו לרשום זאת על האריזה בצורה בולטת, כדי לתת ללקוח ערך חדש. במציאות שיווקית כל דבר חדש עשוי להיות בעל ערך ולכן צריך לבשר עליו בנקודות השיווק. את האריזות למשל כותב קופירייטר והוא עושה את זה בכתיבה שיווקית, כי כאשר אנחנו מגיעים למרכול ומרימים איזה מוצר חדש, הוא ינסה למכור לנו אותו במה שרשום על האריזה. הוא ינסה לתת לנו את מה שאנחנו רוצים לשמוע. מעבר לזה הכתיבה נועדה כדי לחדש ולרגש את הלקוח, תחשבו על הזמנה לחתונה, המוזמן ראה כבר עשרות הזמנות אז הפעם הוא רוצה לראות משהו אחר, שונה.

אם מדובר בירקות אורגניים למשל, אז ברור שמי שאוכל ירקות אורגניים לא צריך שימכרו לו אותם, אבל כאשר חברות נמצאות בתחרות, הן ינסו להשפיע על הלקוחות בפרמטרים אחרים. הם ינסו לחדש בתוקף של המוצרים, באריזה, במשקל וגם במחיר. הערכים הללו אמורים להשפיע על הלקוחות לטובת המוצר המסוים.

האם לפנות רק לקהל יעד אחד?

קהלי יעד הם שונים גם מבחינת הדרישות והרצונות שלהם, וגם מבחינת מה שהם מוכנים לשלם. לכן כתיבה שיווקית צריכה לפנות כל פעם לקהל ידע אחר. יש את אלה שרוצים את הכי זול, יש את אלה שרוצים את הכי יקר. בעידן המודרני היום מתאימים את המוצר והרמה שלו לקהל היעד שלו. כך ניתן למצוא שמפו זול ושמפו יקר וכל קהל יעד יחליט מה הוא רוצה לקנות.

לא צריך לשאוף לפנות לקהל יעד אחד ולהפכו לאחר. אנשים לא משנים את ההרגלים שלהם כל כך מהר, משום כך נדרשת עבודת פרסום וחדירה של מוצרים חדשים בתהליך ארוך וממושך. אם הלקוחות שלכם אוהבים לקנות מכונות כביסה במשקל מסוים, אל תנסו לשכנע אותם לקנות מכונת כביסה לפחות מזה. אתם גם לא תצליחו. שום כתיבה שיווקית לא תעזור כאן, הלקוחות יודעים מה הם רוצים וקונים רק את זה.

כתיבה שיווקית גם בפייסבוק וגם באינסטגרם

זה לא מספיק לכתוב כתיבה שיווקית רק באתר שלכם, או בלוגים או מאמרי קידום אורגני. גם בדפים העסקיים שלכם בפייסבוק וגם באינסטגרם יש צורך בכתיבה שיווקית לצד בחירה של תמונות מתאימות ואטרקטיביות. גם הן צריכות לייצג את המסרים השיווקיים שלכם, גם הם צריכים להגיד משהו מאוד שיווקי מזווית הצילום שלהם. 

אנשים שקראו את הכתבה התעניינו גם ב: כתיבת תוכן לאתר | קופירייטינג 

השארת תגובה